کره‌جنوبی در صدد کاهش واردات نفت خام از ایران است
نوشته شده توسط : zwembril

کره جنوبی چهارمین خریدار نفت خام ایران بشمار می رود

مقامات کره جنوبی امروز شنبه ۱۲ فروردین (۳۱ مارس) اعلام کردند که برای کاهش واردات نفت خام از ایران به همکاری با دولت آمریکا ادامه خواهند داد.

مقامات وزرات امور خارجه کره‌جنوبی می‌گویند که انتظار دارند تا اواخر ماه ژوئن بر سر میزان کاهش واردات نفت خام از ایران با آمریکا به توافق برسند.

کره جنوبی چهارمین خریدار نفت خام ایران بشمار می رود.

این کشور به همراه ۱۲ کشور دیگر از جمله چین و هند در صورتی که میزان واردات نفت خام از ایران را کاهش ندهند با تحریم های آمریکا مواجه خواهند شد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۱۱ فرودین ماه با اجرای تحریم های مصوب کنگره این کشور علیه نظام مالی و صنعت نفت ایران موافقت کرد.

آقای اوباما در یادداشتی خطاب به وزیران امور خارجه، دارایی و انرژی آمریکا اعلام کرد که پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسیده است که به اندازه کافی نفت و محصولات نفتی به بازارهای جهانی عرضه می شود که بتواند جایگزین کاهش قابل توجه صادرات ایران باشد.

کنگره آمریکا سال گذشته متممی را به بودجه دفاعی این کشور اضافه کرد که موسسه های مالی و بانک های طرف معامله با بانک مرکزی ایران را مجازات می کند.

از جمله مجازات های در نظر گرفته شده، منع دسترسی این موسسه ها به نظام مالی ایالات متحده است.

هدف از این تحریم، کاهش قابل توجه درآمدهای نفتی ایران است تا فشارها بر مقامات این کشور برای متقاعد کردن آنها به توقف غنی سازی اورانیوم افزایش یابد.

دولت آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که ژاپن و ده عضو اتحادیه اروپا به دلیل کاهش قابل توجه خرید نفت خام از ایران از این مجازات ها مستثنی شده اند.

کره جنوبی تاکنون مبادلات مالی و تجاری خود را با بیش از ۲۰۰ سازمان و موسسه که ظن آن می رود با برنامه هسته ای ایران مرتبط باشند، محدود کرده است.





:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: